júl v retrospektíve

Ubehol nám ďalší mesiac, teda už pred dňami chudák dobehol, ale bolo také hnusné sparno, že sa mi veru vôbec nič nechcelo a hlavne mi to vôbec ale vôbec nemyslelo :D Veď viete aj sami, boli sme na tom všetci rovnako.

V auguste som toho prečítal pomerne veľa – aspoň čo sa týka tohtoročného priemeru, s ktorým sa nemám kde a prečo chváliť. Ale viním z toho preklady, ktoré ma oberajú o vzácny čas, ktorý som inak míňal na čítanie. Vždy sa mi však podarí uchvátiť si polhodinku ráno v autobuse do práce a snažím sa ju využiť naplno! A keď hovorím naplno, tak myslím naozaj NAPLNO! Veď uznajte, prečítať 50 strán z knihy v preplnenom autobuse za polhodinu skoro ráno považujem za úspech.

Záznam na celú obrazovku 9.8.2013 193030.bmp
Mesiac júl sa v niesol v znamení dashneriády, ale poďme k tomu, ako Erik prepadol Jamesovi Dashnerovi a Maze Runnerovi. Hore si môžete pozrieť screen z môjho Reading Challengu na GoodReads. Naozaj si takto rýchlo nedokážem spomenúť na nejakú sériu, ktorú by som prečítal tak rýchlo a hneď za sebou, že som sa nedokázal a nechcel nechať vyrušovať žiadnou inou knihou, žiadnym iným príbehom. (Samozrejme sem patrí rereading Harryho Pottera :) ) Prvú knihu série som otvoril 7. júla, poslednú stránku prequelu som otočil 18. júla. Do toho práca, preklad a všetko možné, čo prináša život :) Musím si trochu utriediť myšlienky – áno, ešte vždy sa spamätávam z tohto diela – a potom sa možno odhodlám na nejakú recenziu. Tento dystopický kvartet určite poznáte, alebo ste oň aspoň zakopli, takže viete, že ide o bandu chalanov, ktorý sú zatvorení v Labyrinte. A to je tak všetko, čo vám môžem povedať, aby som vám niečo nevyspoileroval :D Snáď len jedna rada na záver – The Kill Order, ktorý sa všade spomína ako prequel k hlavnej trilógii čítajte až na koniec, inak si pokazíte množstvo WTF-momentov.

9780545027892_p0_v1_s260x420Aj v auguste sa mi podarilo natrafiť na jedno veľké sklamanie. A tým bolo veľdielo Wonderstruck od Briana Selznicka. Wonderstruck je takou zvláštnou knihou – a posledné roky sa jedná o akýsi subžáner detskej literatúry (asi najznámejším parťákom môže byť Wildwood), kde je časť príbehu vyrozprávaná textovo a časť v obrázkoch. Vo Wonderstrucku nás privítajú dva príbehy – jeden vyrozprávaný cez obrázky, druhý cez písmenká a oba sa nakoniec zaujímavo prepoja. Prvý problém som mal so samotnými obrázkami, ktoré mi pripadali obyčajné, ničím nezaujímavé a ako by ich kreslilo obyčajné netalentované decko – naozaj nechápem, ako dokázal autor s týmto dobyť svet. Druhá moja pripomienka je čisto pracovná a možno ju vy ostatní ako bežní čitatelia ani nevnímate ako prekážku. Mal som totiž problém so sadzbou textu – príklad: OB-PK789_wonder_K_20110831153221husto popísaná dvojstrana a potom dvojstrana s dvoma riadkami, lebo autor tam ukončil vetu, i keď šlo len o bodku, nebolo to žiadne logické prerušenie, príbeh obrázkami nijako na text nenadväzoval. A keďže je autor autorom textu i ilustrácií, nechápal som, kde je ten pes zakopaný, prečo to nemohol skončiť skôr, aby to pekne vyzeralo. (Knihu som nechal pre istotu v práci na poličke, ale určite v pondelok odfotím jeden príklad a priložím ho!) A do tretice – to ukončenie. Len málokedy sa mi nepáči, ako je detský príbeh ukončený, väčšinou ide o krásne príbehy o priateľstve a rodine, dobro vždy víťazí nad zlom… ale toto mi jednoducho pripadalo nudné a nezaujímavé.

To boli v krátkosti moje vzlety a pády mesiaca júl. A ako ste na tom boli vy, niečo vás príjemne prekvapilo, či šokovalo? Určite si však užívate letné prázdniny… ó, ako vám len závidím :D

Erik

Leave a Reply

