ako mi odišiel mozog na dovolenku

Alebo o tom, ako mi to vôbec nemyslí :D Je leto, je teplo, všetkým sa nám paria kečky, ledva dýchame, ledva prežívame, a v týchto betónových džungliach to teda nemáme vôbec ľahké. To boli časy, keď som si užíval letné prázdniny zo školy. A teraz v práci… musíme už všetci zarezávať – aspoň keby sme mali nejakú celozávodnú dovolenku, alebo čo tak poobednú siestu, ktorá by v našich končinách začínala o desiatej ráno o končila o štvrtej-piatej poobede?

Ja sa už dva týždne trápim s jednou korektúrou, a moja veľmi dobrá kamarátka sa ma snaží presvedčiť, že je to tak kvôli kvalite, resp. nekvalite knihy a že to teplo s tým nič, ale absolútne nič nemá :) Nebudem tu chodiť okolo horúcej kaše a rovno vám poviem, že ide o novú Alyson Noëlovú. Lenže čítala ju aj ona, môžem sa s ňou o tom hádať? Nebudem jej brať jej názor, lebo mne sa to btw. v angličtine páčilo viac ako jej séria Nesmrteľní. Ale ako som tak dnes kráčal do obchodu, po ďalšiu dávka nejakého ovocia, čo by ma ovlažilo… tamtadadá… ja som si spomenul. Presne pred rokom som sa totiž tiež trápil s inou korektúrou – to boli Temné diery od Carrie Ryan. Čítal som ju úmorných 22 dní. Och, Bože, keď to číslo vidím čierne na bielom, až sa mi pretočili očné buľvy… Keď sa to kolegyňa dozvie, asi ma prerazí :D

Nuž ale história sa opakuje. Och… práve som prebrúzdal svoje GoodReads konto, a zistil, že aj v roku 2011 som sa v auguste trápil s jednou korektúrou takto strašne dlho! Aby ste vedeli, bežný čas na korektúru (teda čítanie už hotového prekladu, ktorý je zalomený do stavu ako bude v knihe) je tak 100 strán na jeden deň. Moja doterajšia bilancia znie: 8 strán na deň. (Ja tu nie som, ja sa práve zahrabávam niekde hlboko pod čiernu zem, aby ma nikto nevidel, nikto o mne nepočul!)

cropped-Slide21

A takto som dnes zistil a čestne sa vám priznával, že istá časť môjho mozgu sa zobrala a proste odišla na dovolenku! Milé od nej/neho (časti mozgu/celého mozgu) – mohli mi to aspoň oznámiť… už keď tam spolu na mňa túto búdu našili.

Zvláštne však je, že len jedna pracovná časť môjho mozgu odišla na prázdniny. Čítať čítam úplne normálne, dokonca aj prekladám a ide mi to celkom dobre, ale aby som sa pustil do čítanie korektúry, nuž…. ehm… nechce sa mi!!! :D A hlavne mi tie slová vôbec ale vôbec nejdú do hlavy… Ale pri lustrovaní svojho goodreadsu som prišiel na ďalšiu zaujímavosť. A to že som toto – pre mňa – kritické obdobie roka preklenul s obľúbenými knihami. Minulý rok to bol Harry Potter maratón a rok predtým šesťdielna séria Siedma veža od Gartha Nixa.

$(KGrHqVHJBME9reu+sMiBPj!bKUmtg~~60_35   513ZIIjHlHL

A teraz tá dilema… vykašľať sa na všetko, vziať si dovolenku a vycapiť sa niekde na slnko a čítať to čo mám rád, až kým sa mi nebude z kečky pariť, alebo sa mám pokúsiť pracovať :D Prosím povedzte mi, že ani vám sa v lete nič nechce.

Toľko moje priznanie pri príležitostí narodenín Harryho Pottera a toho, že sa dnes prehupneme do druhej polovice letných prázdnin!

Veľa slnka, veľa vody, dobré oči a ešte lepšie knihy, v ktorých sa stránky obracajú samé od seba!

Erik

6 thoughts on “ako mi odišiel mozog na dovolenku

  1. Nevím, nevím… Já bych souhlasila i s Judit (hádám správně?), při Alyson Noël mi mozek chodí na dovolenou i uprostřed zimy :D Jen tím teplem to nebude… Ale jo, na srpen jsem se rozhodla, že bude nejproduktivnější volno, a hodlám číst až do úmoru :) Nic jiného se mi nechce.Toho Percyho jdi číst! :))

    1. :D Of course, že je to Judit :) Ale mne sa táto Alyson naozaj páčila… Idem sa ja sa vrátiť k tomu Percymu, i keď ani ten Sanderson nie je na zahodenie…

    1. Ha ha… Ale asi by som mal:) A Alyson Noel nie je pre kazdeho… Ale mne sa tato jej kniha aj napriek tomu hnusnemu teplu naozaj celkom paci… Co uz so mnou… Nesmrtelni mali svoje vrcholy aj pady… To priznavam!

  2. Úplně ti rozumím, číst korektury v tomhle počasí by mělo být trestné, ať je kniha sebelepší… jinak vítej mezi blogerským národem! :)

    1. Ze trestne? Mali by sme spustit peticiu, aby aj nam vyhlasili dvojmesacne – alebo uz rovno trojmesacne – prazdniny!!! Alebo by som sa uspokojil aj s prazdninami, ak stupne teplota nad 30 stupnov, to je taka hranica :D
      A dakujem za privitanie, snad sa ochladi a ja sa rozpisem:)

Leave a Reply

